Csapatépítő játékok
Minimum 10 fő esetén
A játékok animátoraink vezetésével és moderálásával zajlanak valamely rendezvénytermünkben. Ügyességi és szellemi játékaink időigénye és nehézsége eltérő, illetve az optimális létszám is játékfüggő. Ezért a pontos program összeállításához tekintsd át a játékok pontos leírását vagy kérd kollégáink segítségét az alábbi elérhetőségen:
animator@matrakemping.hu
+36 20 344 5155
Játéklista
Hotelportás
Egy szállodában külföldön vagyunk, valamilyen oknál fogva képtelenek vagyunk megszólalni, pedig fontos dolgokat szükséges közölni a portással, amit csak metakommunikáció (pl. gesztus, mimika) segítségével tudunk „elmondani”, viszont a portás beszélhet a játék alatt. A megoldandó feladatokat el kell magyarázni (mutogatni) a portásnak, a játékvezetőnél előre megírt cédulák közül húzni kell egyet, és ki kell találni a problémát.
Két csapatra osztjuk a társaságunkat egyik csapatból lesz egy önkéntes portás másik csapatból szintén 1 fő, aki a vendég szerepébe bújik bele, csapatok közösen megbeszélhetik először a gesztus felépítését (maximum 2 perc) csapatonként 5-5 főt jelölnek ki aki mutogat és találgat.
Létszám: 10-30 fő
Időtartam: 30 perc
Sziget
A csoportnak a feladat megoldásához közös megegyezésre kell jutnia, az egyes személyeknek „áldozatokat” kell hoznia a csoport közös érdekeiért, így a feladat a csoport együttműködését, és az összetartozás érzését is fejleszti.
A játékosok körben ülnek. A csoportvezetője arra kéri őket, hogy képzeljék el hajótörést szenvedtek és egy lakatlan szigetre kerültek. A szigeten van ivóvíz, növények, állatok – lehetségesnek tűnik hosszabb ideig is életben maradni rajta. Azt nem lehet tudni, hogy mennyi ideig marad itt a hajótörött, néhány hónapig, vagy akár néhány évig. A feladat, írjanak össze öt tárgyat, amit feltétlenül magukkal szeretnének vinni. Ha ez megtörtént a csoportot arra kérjük, hogy képzeljék el azt, hogy együtt szenvedték el a hajótörést és közösen kell öt tárgyban megegyezniük. A játéknak akkor van vége, ha sikerült teljes egyetértésre jutniuk. A játékot megbeszélés követi arról, hogy hogyan sikerült megegyezniük, hogy viselték, hogy a csoport kedvéért számukra fontos tárgyakról kellett lemondaniuk.
Létszám: 10 fő
Időtartam: 30 perc
Logi-story
Izgalmas logikai játék. Animátorunk a mesélő, aki ismeri a történetet, a résztvevők pedig a nyomozók. A mesélõ a játék elején elmondja az alaptörténetet, melynek rejtélyeit a nyomozók feladata felgöngyölíteni. A nyomozók eldöntendõ kérdéseket tehetnek fel a mesélõnek a történettel kapcsolatban. A kapott válaszok segítségével kell fényt deríteniük a rejtélyes esetre.
Létszám: 15 fő
Időtartam: 60 perc
Japánfoci
Kezdhetjük a játékot egy kerettörténettel vagy néhány ideillő kérdéssel. Pl. megkérdezhetjük a résztvevőket, hogy szeretnek-e focizni, ismerik-e a szabályokat stb. Hallottak -e már a szumó birkózókról? Milyen alapállást vesznek fel a birkózók, mielőtt küzdenének? Ebből az alapállásból indul a Japánfoci elnevezésű játék. A játékosok közepes terpeszállásban helyezkednek el egy körben úgy, hogy a lábaik összeérjenek a talajon. Kezüket összekulcsolják a lábaik előtt, néhány cm-rel a talaj fölött, mint egy kapust szimbolizálva a kapu előtt. A játék célja, hogy a lábak között átütve a labdát, kiüssük a játékosokat.
Fontos szabályok betartása:
- Nem szabad magas labdát ütni, csak a talajon guruló labda szabályos!
- Kizárólag összekulcsolt kézzel szabad ütni és védeni a kaput.
- A kapufát alkotó lábak mozdulatlanok maradnak.
- Amennyiben két szomszédos játékos lába között megy át a labda, nem esik ki senki.
- Szomszéd játékosnak tilos labdát ütni.
- A labdát megfogni nem szabad kivéve, ha nincs más választásunk (pl. megáll a kör közepén, kigurult a körből stb.).
- A kiesett játékosok labdaszedő szerepet tölthetnek be, így továbbra is a játék részei és nagy segítséget nyújtanak a többieknek.
A játék befejezése, lezárása:
Mivel a szabály kimondja, hogy szomszéd játékosnak nem üthetünk labdát, így az az utolsó három játékos győz, aki a körben tudott maradni
Létszám: 10-20 fő
Időtartam: 15-20 perc
Aknamező
A játék vezetőjének el kell helyeznie a kijelölt területen belül „aknákat”. Az aknákat bármi megtestesítheti. Két fős csapatok alakulnak, minden pár egy tagja beköti a szemét és nem szólalhat meg.
A pár másik tagjának egyedül szóbeli utasításokkal lehet átvezetnie a társát az aknamezőn, anélkül, hogy belépne a pályára, vagy megérintené a másikat.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 30 perc
Békatalpas akadályfutás
2 csapatra bontjuk a társaságot, kialakított akadály pálya teljesítése távcsőbe nézve, közben békatalppal szlalom futás.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 20-30 perc
Hullahopp karika körbe
2 csoportra bontjuk a társaságot (több fő esetében több csoportra) minimum 5 fő/csoport. Játékosok sorban állnak, mellettük lévő társ kezét megfogják, hullahopp karika a sor egyik szélén fektetve helyezkedik el.
Feladat: bele kell lépni a szélső társnak, majd a teljes testen áthalad ( először a szabad kézzel segíthet felemelni, továbbítás a karon keresztül történik, úgy, hogy nem szabad elengedi az összekulcsolt kezet, így halad át a sorban mindenkin :)
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 20-30 perc
Golyólabirintus
Csapatszellem erősítése, nemcsak a kreativitást, hanem mellette szórakozást is kínál.
A csapatok különböző beosztásokon mennek keresztül, a mindennapi életet támogatják akcióorientált: együttműködés, csapatdinamika, döntéshozatal, kommunikáció, szinergetikus gondolkodás és cselekvés, stratégiafejlesztés, bizalomkeresés.
Létszám: 10 fő
Időtartam: 10 perc
Lufi-darts
Paravánon lévő lufik eltalálása darts nyíl segítségével.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 15-20 perc
Ügyességi feladat
Kihívás: teniszlabdát szükséges az állványon tartani, úgy , hogy miközben a hálószálakat (madzagot) mutatóujjunkkal tartjuk, irányítjuk, vele együtt mozgunk.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 20-30 perc
Expedíció
Fejlesztő hatás: A csoporton belüli együttműködés, és az összetartozás fejlesztése mellett alkalmas az értékek, értékrendek tisztázására is.
A csoporttagokat 4-5 fős kiscsoportokra osztjuk. A csoportokkal közöljük, hogy az a feladat, hogy képzeljék el, hogy egy teljesen ismeretlen új helyre, mondjuk egy újonnan felfedezett bolygóra készülnek. A bolygón van víz, a földihez hasonló légkör, vannak állatok, növények. Ezer telepes indul meghódítani ezt az új világot és ők öten a képviselőik ennek az ezer embernek.
Feladatuk, hogy megegyezzenek olyan törvényekben és szabályokban, amelyek szerint ezen a bolygón elképzelik az életet, amelyek szerint ezen a bolygón szeretnének együtt élni. A játékot megbeszélés követi, ahol minden csoport bemutatja a saját „Törvénykönyvét”, megbeszéljük, ki milyennek képzeli az ”ideális” emberi társadalmat és miért.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 30-45 perc
Befektetőkereső (investor pitch)
A csapat tagjai egy elképzelt zsűri előtt állnak, ami csupa üzleti nagyágyúból, potenciális befektetőkből áll. A munkatársaid feladata az, hogy felkeltsék a befektetők érdeklődését képzeletbeli termék/szolgáltatások iránt annyira, hogy a zsűri készlegyen befektetni az ötletbe.
A csapatot kisebb csapatokra bontjuk, mely csapatok egyenként egy rövid bemutatóban foglalják össze az üzleti ötletet, amelynek tartalmaznia kell a képzeletbeli termék vagy szolgáltatás márkanevét, a szlogent, az üzleti tervet, a marketing tervet és a fontosabb pénzügyi adatokat. A többi csapat, mint hallgatóság, vagy mint a zsűri tagjai, a bemutató után kérdéseket tehetnek fel a prezentáló csapat számára.
A feladat fejleszti a csapatmunkára való készséget, az együttműködést, a vállalkozói szemléletmódot és a kreatív gondolkodást.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 30-40 perc
Festés
A kreatív csapatépítő program alkalmával a csapat célja egy kép megalkotása, játékos, könnyed szórakoztató formában. A csapatok közösen együttműködve dolgozzák ki a csapat kép témáját. Miután megszületett a közös alkotás tematikája, elkezdődik a közös festés. A csapatmunka a képek összeillesztésével és a közös alkotás bemutatásával fejeződik be.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 30 perc
Hangjegy vadászat
A csapatok egymással versenyezve találják ki a ülönböző zenei bejátszások szerzőjét, esetleg a számok címeit. Nehezítésképpen adunk egymásra mixelt számokat, vagy csak pár másodpercet mutatunk be. Előkerülhet mesefilmeknek vagy sorozatoknak a szignálja, esetleg valamilyen jól ismert reklám zene.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 30 perc
Gombolyagdobálós
A játékosok körben állnak, egymástól olyan távolságra, hogy még könnyen tudják dobni és elkapni a gombolyagokat. Valamennyit leteker a gombolyagról, megfogja a végét és odadobja a csoport bármelyik tagjának. Ő elkapja, megfogja a fonalat, és a kezében tartja, majd leteker belőle valamennyit és eldobja a következőnek. Így jól látni, hogy ki kapott már ,,labdát”, ki tartja a fonalat a kezében. Fokozatosan kialakul egy háló, s mindenkinek csak egyszer lehet kezébe kapni a gombolyagot és a fonalat. Mikor már mindenki kapott ,,labdát”, akkor álljunk meg egy kicsit: így mindenki össze van kötve mindenkivel, mindenki kapcsolatban van mindenkivel. S most jön a neheze: ezt a jól felépített hálót kell visszabontanunk.
Létszám: 10-30 fő
Időtartam: 15 perc
Kvízjáték
A kivetített felületről választhatnak kvíz kérdéseket, melyekre a lehető leghamarabb kell választ adni. A kérdéseket témakörökbe rendeztük, ezek közül választhat az a csapat, amelyik az előző feladványt sikeresen megfejtette.
Választható a ZENE kategória is, ilyenkor a felhangzó zenei részlet címét és előadóját kell megadni. Játék közben néhány helyre játékos csapat feladatokat rejtettünk, melyek legkülönbözőbb típusú képességeket dolgoztatják meg, és sokszor vicces helyzeteket teremtenek. A játékokban elért eredmény hozzáadódik a kvíz pontszámokhoz.
Létszám: 10-40 fő
Időtartam: 20-30 perc
Repülő makett építés
Könnyed, szórakoztató, kreatív csapatépítő programunk közé tartozik, kisebb csoportokba bontva, kipróbálhatják különböző anyagok (hurkapálca, orvosi spatula stb.) segítségével megalkotni makettjüket.
Létszám: 10-20 fő
Időtartam: 50 perc
Makett vasút építés
Hozzon létre egy szabadon álló eszközt hurkapálcikából, amely képes szállítani a labdát egy adott távolságon.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 1.5 óra
Forma 1 autó építés
A könnyed, szórakoztató indoor csapatépítő program központi eleme egy egyedi, kreatív, különleges anyagok felhasználásával megalkotott szobor elkészítése. A résztvevő csapatok különböző ügyességi feladatok során összegyűjtik az alkotás elkészítéséhez szükséges kellékeket. A csapatok közös munkával, kreativitásukat, ügyességüket használva megalkotják a szobrokat.
A csapatépítő program befejező részeként az alkotások bemutatásra kerülnek.
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 1.5-2 óra
Óriás hullámvasút építés
Hozzon létre egy szabadon álló eszközt bambuszból, amely képes szállítani a labdát egy adott távolságon".
Létszám: minimum 10 fő
Időtartam: 2 óra
Számháború
Két csapat küzd meg egymással. Cél az ellenfél elrejtett zászlójának megszerzésé, miközben ügyelniük kell életüket szimbolizáló, homlokukon viselt számsoruk titokban tartására.
Létszám: minimum 20 fő
Időtartam: 1.5-2 óra
Kérjen ajánlatot!
Részletek és érdeklődés
Telefon: +36 30 415 4899 (H-P: 8:00-16:00)
E-mail: rendezveny@matrakemping.hu